Skocz do zawartości

Użytkownik:
Hasło:

Jak uszyć spódnicę?

12 odpowiedzi w tym temacie

#1 wacek

• Użytkownicy
  • 12 postów
  • (12 Cegiełek)

Napisano 09 sierpień 2007 - 07:26

Cześć,
jestem tu zupełnie nowa (od wczoraj). Zajrzałam tu, bo dwa tygodnie temu kupiłam materiał na sukienkę i chciałam ją uszyć według jednego z wykrojów z Burdy. Dodam, że z Burdy nie szyłam od 15 lat, 25 lat temu kończyłam miesięczny kurs kroju i szycia i ogólnie od około 10 lat nic poważnego nie szyłam, poza podwinięciem firanek lub obszyciem zasłonek.
Przez te dwa tygodnie zmieniłam zamiar i chcę uszyć spódniczkę z sześciu klinów, trochę dłuższą, dołem rozszerzaną. Ponoieważ nie kupowałam ostatnio Burd, czy może ktoś trafił na taki i wykrój i pokierowałby mnie, gdzie mam czegoś podobnego szukać (może numer Burdy i rok, jakoś może zdobędę) ? Albo może jakąś książkę? Można potraktować, że jestem "lekko zielona" w szyciu, choć "ciągnie" mnie do maszyny. Może jakieś praktyczne rady macie - materiał jest "lejący" w kropki.
http://www.szycie.org.pl/images/smiles/icon_cry.gif

Pozdrawiam Ula.
PS. Nie jest to pilne, gdyż dopiero będę mogła wziąć się za to po 20 sierpnia.

#2 Hania

• Użytkownicy
  • 235 postów
  • (240 Cegiełek)

Napisano 09 sierpień 2007 - 08:37

Gdybyś nie znalazła odpowiedniego numeru Burdy, to jast łatwy sposób na te kliny. W burdzie (chyba każdym numerze) znajdziesz zwykłą prosta spódniczkę. Każdą część wykroju musisz osobno przygotowac, ale wg tej samej zasady. Otóż: szerokość bioder każdej częśći dzielisz na 3, potem w odległości 1/3 od środka (przodu i tyłu) zaznaczasz sobie pionową linię, to będzie linia cięcia. Po rozłożeniu całego przodu czy tyłu zobaczysz, że wyszły 3 równe kliny. Ale jeszcze musisz przesunąć zaszewski na tę linię cięcia. Nic prostrzego - zaznaczasz na tej linii dokładnie tak samo, jak w oryginale.